5 augusti 2014

Dag 2

Jahapp, då börjar tisdagen rulla mot sitt avslut.

Har jobbat idag också, helt enligt planen. Har fått igång nya jobbtelefonen, kom också ihåg pinkoden till den gamla telefonen (!) så jag kunde tömma den innan jag lämnade in den.
Och jag hittade också lappen med mitt gamla iCloudkonto till jobbtelefonen. Jag är visst inte riktigt så rörig som jag känner mig. Inte i vanliga fall åtminstone, när jag har hela skallen påslagen.

Har fixat på rummet o håller på att städa ur gamla papper o broschyrer, sånt som är inaktuellt eller bara helt onödigt. Och så har jag städat bort efter kollegan också, som lånade rummet när jag var borta.
Kom bra igång, men så var det ju strax dags att gå. Kämpade en stund med mitt gamla "men jag måste bara..." tänk men kunde liksom ändå avsluta och gå hem. Och då retade det mig att jag börjar jobba 9.30 med fika. FIKA - vaddå liksom?!! Jag kunde ju börja 10 och jobba till 12 och ändå dyka in lite före o fika, då fick jag ju mer gjort... tyckte jag en liten stund. Tills jag insåg vad jag tänkte och blev irriterad. Det är ju själva faan att jag inte slagit såna tankar ur skallen än, trots all tid som gått!

Vidare i minusträsket - jag sover för jädra dåligt nu sen i lördags. Det är nog inget unikt, skulle tro att merparten av folket här i hemorten sover pissdåligt nu pga värme, tropiska nätter och vidrigt fuktig, klibbig luft...
Svårt o somna.  Och vaknar en tre-fyra gånger under natten. Drömmer skitskumma grejer. Är hur trött som helst när jag vaknar. En natt tog jag en imovane tillslut. Det var så skönt att somna.

På plussidan - jag kan oftast somna om när jag vaknar på natten. Inga långa vakstunder med tankar som far som fäflugor.
Vidare känner jag mig starkare och S påpekar allt som oftast hur jag börjar återgå till mitt gamla jag. Att jag gör saker jag brukade göra - planera, hitta på grejer m barnen, busa o retas med S...

Det känns både bra och skrämmande. Det var ju gamla jag som kraschade.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar