9 januari 2014

Dvala

Gick upp som vanligt i morse och roddade med barnen.
När alla gått och jag vart ensam, gick musten ur. Duschade varmt och länge, sen la jag mig i sängen. Kunde inte låta bli.
Låg i nån slags vaken dvala ända till ettiden. Var rastlös, orolig, orkeslös, trött, uppskruvad.... låg och sparkade runt med benen, men kunde inte förmå mig att kliva upp. Tänkte en massa. Då och så sjönk jag ner i nån halvslummer ett par minuter. När jag vaknade upp trodde jag att hela dan gått, men en titt på klockan avslöjade att ungefär fem minuter passerat.
Fick ångest. Fick frossa också efter en stund. Låg och hoppade under filten och kände mig bedrövlig i allra största allmänhet och väldigt väldigt usel.

Har käkat några morötter. Det funkar. Mår inte illa av dem.

Snart är det dags att hämta barnen. Jag begriper inte hur jag ska orka. Kraften hara bara runnit ur. Borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar